2014. máj 18.

Sikló és vipera

írta: zelmavagyok
Sikló és vipera

73309_6423_1400427345.jpg_1183x886

Zelma moziban volt. EFFF-et is meghívtam teszi hozzá szomorúan. Az esőerdőben játszódott a film, szinte egy szó sem esett benne. Csak állatok, növények, felhő, nap hold. Kígyók. Rovarok. Madarak. Majmok. Halak... A legfantasztikusabbak a rovarok voltak, a mozgásuk. Elnézegettem, hogy hányféle létezik szükség szerint. Hatalmas teleszkópos lábakon egyensúlyoztak, apró százlábon kígyóztak, kemény páncélban törtek a céljuk felé vagy levél-szárnyukon ellibbentek.
Én részben gyönyörködtem, részben elgondolkodtam. Istenen. Hogy van vagy nincsen... hogy ő teremtette-e ezt a szédítően változatos sokaságot.


EFFF csalódott volt, neki hiányoztak a Discovery Channel-féle okos magyarázatok. Ingerült lett, tudálékos. Mindjárt, ahogy kijöttünk, összekaptunk a kígyókon. Én azt mondtam, most jöttem rá, miért él  az esőerdőkben annyi belőlük, hiszen ott elég nehézkes négy lábon a talajon közlekedni. A szavannákon bezzeg éppen fordítva, ott futni lehet remekül, azért van az a sok gazella meg antilop..
EFFF erre kötötte az ebet a karóhoz, hogy márpedig nálunk is rengeteg kígyó él. Mondom vipera meg sikló. Ő meg, hogy az nem úgy van, ha utánanéznénk, lenne vagy 20 fajta, és kezdte erősgetni, hogy ő mekkora kígyót látott. Mondom vipera meg sikló. EFFF erre begorombult, és egyre nagyobb kígyókat mesélt. Békülékenyen hozzátettem, hogy persze mindenütt élnek kígyók is meg négylábúak, csak más arányban. De el lett rontva a hangulat, mindenen ugyanígy vitatkoztunk továbbra is...  és ezen most elkenődtem.

Egyébként megnéztem otthon, nekem volt igazam, a 2400 féle kígyóból összesen 7 faj él Magyarországon, 5 siklóféle és két viperafaj...  de ez mindegy tulajdonképpen.

Vagy nem?

Szólj hozzá

önértékelés vipera sikló okoskodás önbecsülés női szerep trópusi utazás férfiszerep tudálékosság